Menu

Creatief vakdocent

Kinderen leren goed te communiceren. Het is een voorwaarde om zich begrepen te voelen, verbinding met anderen te ervaren en voor een gezonde ontwikkeling. Daar draag ik heel graag aan bij!

Kinderen op een creatieve manier vaardig maken in goed communiceren, kan dat? Jazeker! Ik leer leerlingen van de bovenbouw op een creatieve manier hoe ze succesvol kunnen communiceren en hoe belangrijk dat is. Met een origineel lesplan van een uur, een dag, en om het echt goed te kunnen leren, het liefst in een lesperiode van 8 weken.

Eigentijdse, inspirerende werkvormen

Wat is communicatie? Waarom is het belangrijk? Wanneer doe je het ‘goed’ als zender? En als ontvanger? Komt de boodschap wel goed over? Waarom (niet)? Thema’s als verbinding, emoties, autonomie, openheid, zelfvertrouwen, (neuro)diversiteit, context, non-verbale communicatie en samenwerken komen aan bod. Verpakt in speelse, eigentijdse, inspirerende werkvormen en met de nodige leuke drama oefeningen.

Mooi meegenomen: Kinderen gaan naast spreken ook schrijven en lezen als iets leuks en zinvols ervaren. Door ze op een actieve manier te betrekken en hun creërende vermogen aan te spreken, laat ik ze voelen en beleven dat taal, in al haar verschijningsvormen, hun wereld verrijkt!

Goede voorbereiding, duidelijkheid en structuur

Niet alleen heb ik de nodige ervaring als schrijver, spreker en creator, ook in het onderwijs heb ik veel ervaring opgedaan. Bijna 3 jaar heb ik als onderwijsassistent gewerkt op het Beatrix College en ik heb stage gelopen als Pabo student. Ik weet dat voor de klas staan een uitdaging kan zijn en hoe belangrijk klassenmanagement is. Maar ook dankzij mijn kennis van en ervaring met autisme kan ik nog beter het belang van duidelijkheid, structuur, een goede voorbereiding en voorspelbaarheid doorgronden. Noodzakelijk bij kinderen met een neurodivers brein, maar eigenlijk belangrijk voor ieder kind.

Opdrachtgevers

Education Resources